Ny Husqvarna PP 490 – gir fleksibilitet og allsidighet i ett modulbasert system

02.02.2016

Husqvarna presenterer nå en ny kraftkilde – som gir deg alt du trenger, samlet i ett system. Husqvarna PP 490 er utformet for å brukes sammen med Husqvarna WS 482 HF, inkludert vaiersagen Husqvarna CS 10. Nytt ved PP 490 er at du kan bruke den til å forsyne strøm til kappsagene og bormotorene i Husqvarna PRIME™-serien. Dette betyr at du kan få utført mer arbeid med mindre utstyr.

“Med PP 490 har du fordelen av et modulært system, som gjør det mulig å bruke flere maskiner med én enkelt strømkilde. På denne måten får du fleksibilitet til å utføre både veggsaging, overskjæring og andre jobber, med ett system. Det sparer verdifull tid under jobbforberedelser og gjør kundene våre mer effektive og produktive, noe som dermed øker lønnsomheten deres", sier Botilda Hellberg, «Global Product Manager  Construction Equipment», Husqvarna Construction Products.

Fleksibiliteten og allsidigheten til PP 490 er på mange måter enestående. Du kan bruke kraftkilden sammen med WS 482 HF, CS 10, K 6500, K 6500 Ring, K 6500 Chain og DM 650.

“Med nye PP 490 som basis er det enkelt å legge til flere maskiner i utstyrsparken sin, så man kan øke  kapasiteten til å utføre ulike typer jobber", sier Botilda Hellberg.

PP 490 leveres også med en trådløs fjernkontroll. På den måten får brukeren svært god kontroll over sagingen, og han eller hun får også frihet til å bevege seg rundt på arbeidsstedet. Fjernkontrollen har et tydelig display som viser hvordan produktet som brukes, fungerer til enhver tid.

En smartere regulering av PP 490 gir WS 482 HF i tillegg en mer intuitiv tilpasning under drift, i likhet med virkemåten til WS 220.

Tekniske data – PP 490

• Effekt: 20 kW
  • Spenning: 400 V
  • Merkestrøm: 32 /25 /16 redusert A
  • Vekt: 23 kg

Viktigste fordeler ved PP 490

• Fleksibel. Kan brukes sammen med WS 482 HF, CS 10, K 6500, K 6500 Ring, K 6500 Chain og DM 650.
  • Lett å sette opp og transportere.
  • Trådløs fjernkontroll. Gir brukeren mulighet til å bevege seg rundt på arbeidsstedet.
  • Minimalt med slam. Automatisk vannventil reduserer søl av vann og slam.
setting up wall saw

Kristian Forsdahl