Ny Husqvarna K 970 – pålitelig, effektiv og brukervennlig med SmartTension

23.08.2016

Husqvarna utmerker seg med et unikt utvalg av kappsager og har alltid kunnet tilby maskiner med ulike kraftkilder – bensin, strøm, luft og hydraulikk. Det alle har til felles er fokus på brukeren, høyt forhold mellom effekt og vekt, og flere andre funksjoner som forenkler arbeidet for brukeren.

Introduserer SmartTension og bladbeskyttelse i magnesium

Vi introduserer nå SmartTension, et system som gjør det enkelt å stramme drivreimen på en optimal måte.

“Hemmeligheten med SmartTension er at du minimerer risikoen for under- og overstramming. Når du strammer reimen, finner SmartTension den riktige strammingen ved hjelp av en patentanmeldt fjærbelastet mekanisme. I tillegg er det enkelt å skifte rem og snu bladbeskyttelsen. Dette bidrar til påliteligheten til vår K 970”, sier Johan Simonsson.

Bladbeskyttelsen i magnesium er enn annen ny og svært viktig funksjon på alle K 970-kappsagene. Magnesium bidrar til lav vekt, noe som gir et bedre forhold mellom vekt og effekt. Det bidrar også til en økt skjæredybde – som nå er opptil 155 mm på 16”-versjonen. Den nye trinnløse justeringen av bladbeskyttelsen på alle nye K 970-kappsagene gjør det enklere å endre stilling under sagingen, som dermed også blir enklere.

Med fokus på pålitelighet

I tillegg til disse oppdaterte funksjonene har den nye K 970 beholdt de opprinnelige fordelene til K 970. Blant disse finner man Active Air Filtration™, et av de mest effektive luftfiltreringssystemene på markedet, og en X-Torq™-motor som gir mindre utslipp og lavere drivstofforbruk.

”Typiske brukere er gartnere, utleiefirmaer og entreprenører. Alle har det til felles at de trenger en pålitelig kappsag som kan gjøre jobben”, sier Johan Simonsson.

Forbedring av Husqvarna K 970 Rescue

Samtidig lanserer Husqvarna også en forbedret versjon av K 970 Rescue. Denne kappsagen vil ha det nye halvautomatiske SmartTension og bladbeskyttelsen av magnesium. For å gjøre bladbeskyttelsen mer synlig i røyk leveres den med reflekstape. K 970 Rescue har også fått en forbedret bærestropp. Nå er karabinkrokene større og lettere å bruke med hansker på.

Tekniske data – K 970

• Sylindervolum: 94 cc
  • Utgangseffekt: 4,8 kW
  • Bladdiameter: 350/400 mm
  • Maks skjæredybde: 125/155 mm
  • Vekt uten skjæreutstyr: 11/11,7 kg

Tekniske spesifikasjoner – K 970 Rescue

• Sylindervolum: 94 cc
  • Utgangseffekt: 4,8 kW
  • Bladdiameter: 350 mm
  • Maks skjæredybde: 125 mm

Viktigste fordeler ved K 970

• SmartTension – halvautomatisk stramming av drivreimer. Enkel og optimal stramming av drivreimen minimerer risikoen for under- og overstramming.
  • Forbedret ergonomi. Trinnløs justering av bladbeskyttelsen av magnesium (på både 16” og 14”) gjør det enkelt å endre skjærestilling.
  • Økt forhold mellom effekt og vekt, takket være den nye, lette bladbeskyttelsen av magnesium, som reduserer vekten til 11 kg (14”) og 11,7 kg (16”).
  • Active Air Filtration™. Et av de mest effektive luftfiltersystemene på markedet.
  • X-Torq™-motor gir mindre utslipp og lavere drivstofforbruk.
  • DuraStarter™. Støvtett startapparat og slitesterk startsnor reduserer risikoen for driftsstopp og gir økt pålitelighet og levetid.
  • SmartCarb™. Innebygd automatisk filterkompensering som opprettholder høy effekt og gir lavere drivstofforbruk.
  • Lett å starte med Air Pure og dekompresjonsventil.

Viktigste fordeler / Nye Husqvarna K 970 Rescue

Alle fordelene ved nye Husqvarna K 970, inkludert bladbeskyttelse av magnesium, pluss:

• Ny bærestropp. Med større karabinkroker som gir enklere håndtering.
K 970 Rescue

Kristian Forsdahl