Husqvarna FS 3500 G gulvsag – utformet med tanke på deg

02.02.2016

Husqvarna lanserer en forbedret versjon av FS 3500 G - en selvgående gå-bak-gulvsag med 37 hk (27,5 kW) Kohler bensinmotor. "Den nye FS 3500 G er en moderne gulvsag med robust design som er perfekt for små til mellomstore reparasjons- og vedlikeholdsjobber", sier Erik Edvardsson, global produktsjef for gulvsager hos Husqvarna Construction Products.

Etter å ha lyttet til kundenes behov på arbeidsplassene, presenterer Husqvarna en moderne arbeidshest – en etterlengtet gulvsag i mellomsjiktet, på 37 hk (27,5 kW). Den har en skjæredybde på opptil 311 mm, med en diamantskive på 750 mm. Den er enkel å manøvrere, og er ideell for små og mellomstore reparasjons- eller vedlikeholdsjobber, hvor det skal skjæres i betong og asfalt.

De oppdaterte funksjonene inkluderer et Poly-V-reimdriftsystem for bladakselen, med en automatisk drivreimstrammer som bidrar til å redusere vibrasjoner og øker effektiviteten ved å overføre mer kraft til bladakselen. Den automatiske drivreimstrammeren opprettholder konstant trykk på Poly-V-reimen for å gi stabil kraft på bladakselen, og eliminerer behovet for manuell stramming av bladakselreimen. FS 3500 G leveres som standard med motorturteller, timeteller og bladbeskyttelse med vannsikring. Turtelleren gjør det mulig for operatøren å overvåke motorens turtall og ytelse. Timetelleren registrerer antall brukstimer med tanke på utleie og serviceintervaller. Bladbeskyttelsen med vannsikring aktiveres hvis vannet blir borte, og slår automatisk av motoren, slik at bladet ikke overopphetes eller får feil stramming. Sagen kan også bestilles med et valgfritt vannpumpesett og lyktsett. FS 3500 G leveres med justerbare håndtak, for å kunne tilpasses til operatøren og arbeidsoppgaven.

Alt i alt gjør de solide mekaniske løsningene at FS 3500 G vil være et utmerket valg for brukere som trenger å utføre små jobber i løpet av kort tid. Den perfekte sagen å ha i utstyrsparken til utleiere, kommuner eller entreprenører.

Tekniske spesifikasjoner – FS 3500 G

• Maks skjæredybde: 12-3/8” / 311 mm
  • Bladdybdekontroll: Elektrohydraulisk
  • Maks. bladdiameter: 30” / 750 mm
  • Akselstørrelse: 1” / 25,4 mm
  • Motorprodusent: Kohler
  • Motorkjøling: Luft
  • Maks. girhastighet: 150 f/min / 45 m/min
  • Maks effekt: 37 hk / 27,5 kW
  • Effekt på bladaksel: 28 hk / 21,5 kW
  • Antall ribber på Poly-V-reimen: 25
  • Mål: 55 x 31,5 x 44,6 “ / 1420 x 800 x 1135 mm (L × B × H)
  • Vekt: 923 lb / 419 kg

Viktigste fordeler ved FS 3500 G

• Lett og enkel å manøvrere og betjene – velbalansert design med en lav profil som gjør den enkel å håndtere og transportere.
  • Automatisk drivreimstrammer – øker reimens levetid og oppetid. Lav kostnad for eieren.
  • Selvgående – for enkel bruk og komfort. Operatøren blir mindre sliten.
  • Pålitelig design – en boksramme gir maksimal stivhet og øker levetiden til bladakselen og lagrene.
  • Justerbare håndtak – gir en nærmere og mer komfortabel stilling på den skjærende siden, noe som letter justering og gir rettere skjær. Håndtakene kan også være innfelt under transport.
  • Ny motor – 37 hk / 27,5 kW bensinmotor
Fs 3500