Salesman image

Husqvarna gulvsliper tar fatt på 65 000 m2 areal i Tyrkia

17.07.2015

På den asiatiske delen av Istanbul bygges det et banebrytende kjøpesenter, beregnet for bilentusiaster. I dette store prosjektet spiller Husqvarnas splitter nye fjernstyrte gulvsliper, PG 820 RC, en viktig rolle.

I nærheten av internasjonale flyplassen Sabiha Gökçen og Marmarahavet, i den østlige delen av Istanbul, blir det bygget et enormt 6-etasjes kjøpesenter. Oto World Asya vil bestå av 95 000 kvadratmeter med alt som har med bil å gjøre – forhandlere av nye og brukte biler, bilutstyrs- og bilstereobutikker, dekkbutikker, trafikkrådgivning, forsikringsselskaper og mye mer.

For dette prosjektet ble Atlas 1, den største entreprenøren i Tyrkia innen gulvsliping, bedt om å gjøre det nesten umulige – slipe og polere 65 000 kvadratmeter betonggulv for å omdanne dem til høyglansede utstillingslokaler, på bare 100 dager. For å utføre denne oppgaven valgte de å bruke fem Husqvarna PG 820 gulvslipere som ble kjørt i tre skift.

Sterk utøver

Mustafa Kalelioglu er salgs- og markedsføringssjef for Cullas Ltd STi, selskapet som distribuerer Husqvarnas produkter i Tyrkia. Da han tok kontakt med Atlas 1, og la frem muligheten til å utvide utstyrsparken deres med den splitter nye fjernstyrte PG 820 RC, grep de sjansen.

“PG 820 RC kan yte 30 prosent mer enn standardmodellen, og siden tidsplanen var stram, var dette svært velkomment”, sier Mustafa Kalelioglu.

Dette var første salg av PG 820 RC i den europeiske regionen, så Joakim Leff-Halstein, global produktsjef for gulvsliping hos Husqvarna, fløy til Istanbul for å være med på leveringen.

“Jeg ble virkelig imponert over Oto World Asya. Det er ett av de største prosjektene jeg har hørt om innen polerte betonggulv. Jeg synes dette passet perfekt for våre maskiner og HiPERFLOOR™-metoden vår”, sier Joakim Leff-Hallstein.

Å arbeide med PG 820 RC er ikke bare raskere, det setter også færre begrensninger for operatøren.

“Det er hardt arbeid å kjøre en tradisjonell gulvsliper hele dagen, så selvfølgelig er det lettere å håndtere det via
fjernkontroll. Jeg har hørt at de sloss om hvem som skulle betjene RC-maskinen”, sier Joakim Leff-Halstein
smilende.

Vokser i Tyrkia

Husqvarna har vært et etablert merkenavn i Tyrkia i flere tiår innen skog og hagebransjen, mens de begynte å etablere seg for bare sju år siden i bygg og anleggsmarkedet .

“Vi har kommet langt på kort tid. Atlas 1 startet å bruke Husqvarna-maskiner for to år siden, og siden nylig har de arbeidet utelukkende med oss. Det er en god referanse for oss at vi har vært så aktivt involvert i et så enormt prosjekt som Oto World Asya, og dette vil gjøre jobben vår mye enklere når vi skal gjøre salg i
fremtiden”, sier Mustafa Kalelioglu hos Cullas Ltd STi.

Den totale betydningen av det tyrkiske markedet er også økende, påpeker Joakim Leff-Hallstein.

“Tyrkia er et stort og viktig marked for oss, og har en høyere vekst enn mange andre europeiske markeder. Veksten er høy, og det er mye pågående og planlagt byggevirksomhet. Jeg tror også at dette vil vise seg å være viktig for vår voksende tilstedeværelse i Midtøsten og asiatiske markeder”, sier Joakim Leff-Hallstein.

Det kommer mer

Så hvordan fungerer Husqvarnas maskiner på byggeplassen? Mustafa Kalelioglu sier at de kunne ikke ha vært mer fornøyd. Atlas 1 sitt arbeid med Husqvarnas gulvslipere har vist seg å være så effektivt at de nå ligger foran tidsplanen.

“I utgangspunktet var entreprenørene som bygde kjøpesenteret, i tvil om vi ville kunne holde tritt med dem. Det var viktig at slipingen og poleringen holdt følge med byggearbeidene. Men gjett hva? De ble liggende etter! Nå er det vi som venter på at bygningsarbeiderne skal bli klare med flere områder hvor vi kan begynne å slipe og polere.”

Viktigste fordeler med PG 820 RC

• Økt produktivitet. PG 820 RC gjør at arbeidet går hurtigere ettersom optimale slipeparametre kan opprettholdes over tid. Det kan utføres flere timer med sliping per dag, siden én person både kan betjene maskinen og forberede neste trinn samtidig.
  • Jevnere og bedre sliping med parameterinnstillinger.
  • Dual Drive Technology™.
  • Ergonomisk betjening. Maskinen utsetter ikke operatøren for vibrasjoner og sideveis krefter.
  • Brukervennlig. Har en intuitiv skjerm som gir to-veis kommunikasjon med maskinen.
  • Enkel transport og lasting/lossing, med integrert batteripakke.
  • Lader batteriene på 1- eller 3-fase.

Kjøpesenteret "Oto World Asya" – for bilentusiaster.

Oppdraget er utført takket være flott team arbeid.

Remote-controlled efficiency.

Fjernstyrt effektivitet.