Ny Husqvarna K 970: Optimal remspænding og magnesiumklingebeskyttelse

23-08-2016

Husqvarnas unikke sortiment af kapsave skiller sig ud og har altid omfattet maskiner med forskellige strømkilder; benzin, el, luft og hydraulik. Det, de alle har tilfælles, er fokus på brugeren, et godt effekt/vægt forhold og adskillige andre funktioner, der gør brugerens arbejde meget lettere.

Vi præsenter SmartTension og magnesiumklingebeskyttelse

Vi præsenter SmartTension, et system, der gør det let at stramme remmen optimalt.

“Hemmeligheden bag SmartTension er, at du minimerer risikoen for under- og overstramning. Når du strammer remmen, finder SmartTension den rette spænding vha. en patentanmeldt fjederbelastet mekanisme. Og så er det let at skifte remmen og vende klingebeskyttelsen. Det gør vores K 970 endnu mere pålidelig”, siger Johan Simonsson.

En anden meget vigtig ny funktion på alle K 970-kapsave er magnesiumklingebeskyttelsen. Magnesium giver en lav vægt, som igen giver et forbedret kraft/vægt-forhold. Det bidrager også til en øget skæredybde – nu op til 155 mm på 16”-versionen. Derudover gør den nye trinløse justering på klingebeskyttelsen på alle nye K 970-kapsave det nemmere at ændre skærestilling, som i sidste ende gør skæring lettere.

Med fokus på pålidelighed

Ud over disse opdaterede funktioner har den nye K 970 stadig alle de oprindelige fordele ved K 970. Fordelene omfatter Active Air Filtration™, et af de mest effektive systemer til luftfiltrering på markedet, og en X-Torq™-motor, der producerer lavere emissioner og har lavere brændstofforbrug.

”De typiske brugere er forhandlere, udlejningsfirmaer og entreprenører De har det tilfælles, at de har brug for en pålidelig kapsav, der kan klare opgaverne”, siger Johan Simonsson.

Opdateringer på Husqvarna K 970 Rescue

Husqvarna lancerer samtidigt en opdateret version af K 970 Rescue. Kapsaven er udstyret med den nye halvautomatiske SmartTension og magnesiumklingebeskyttelsen. Og for at klingebeskyttelsen er synlig i røg, er der reflekstape på klingebeskyttelsen. Desuden er bæreremmen på K 970 Rescue opdateret. Nu er karabinhagerne større og lettere at bruge med handsker på.

Tekniske specifikationer K 970

• Cylindervolume: 94 cc
  • Effekt: 4,8 kW
  • Klingediameter: 350/400 mm
  • Maks. skæredybde: 125/155 mm
  • Vægt u. skæreudstyr: 11/11,7 kg

Tekniske specifikationer K 970 Rescue

• Cylindervolume: 94 cc
  • Effekt: 4,8 kW
  • Klingediameter: 350 mm
  • Maks. skæredybde: 125 mm

De vigtigste fordele ved K 970

• SmartTension - halvautomatisk remstramning. Nem og optimal remstramning minimerer risikoen for under- og overstramning.
  • Forbedret ergonomi. Trinløs justering af magnesiumklingebeskyttelsen (på både 16” og 14”) gør det let at skifte skærestilling.
  • Forbedret kraft/vægt-forhold takket være den nye og lette magnesiumklingebeskyttelse, som reducerer vægten til 11 kg (14”) og 11,7 kg (16”).
  • Active Air Filtration™. Et af de mest effektive luftfiltersystemer på markedet.
  • X-Torq™-motoren producerer lavere emissioner og har lavere brændstofforbrug.
  • DuraStarter™. Støvtæt startapparat med slidstærk startsnor mindsker risikoen for nedetid og giver øget driftssikkerhed og produktets levetid.
  • SmartCarb™. Indbygget automatisk filterkompensation giver høj, konstant effekt og lavere brændstofforbrug.
  • Let at starte takket være Air Purge og dekompressionsventil.

De vigtigste fordele/Ny Husqvarna K 970 Rescue

Alle fordelene fra den nye Husqvarna K 970, inklusive magnesiumklingebeskyttelsen, plus:

• Ny bærerem. Med større karabinhager for nemmere håndtering.
K 970 Rescue