Husqvarna FS 3500 G gulvsav designet til dig

02-02-2016

Husqvarna lancerer en opdateret version af FS 3500 G - en selvkørende gulvsav med bagvedgående fører med en 37 hk (27,5 kW) Kohler benzinmotor. "Den nye FS 3500 G er en moderne gulvsav med et robust design, som er perfekt til små til mellemstore udbedrings- og serviceopgaver", siger Erik Edvardsson, Global Product Manager Floor Saws, Husqvarna Construction Products.

Vi har lyttet til, hvad kundens behov er på jobbet, og derfor præsenterer Husqvarna en moderne slider - en længe ønsket 37 hk (27,5 kW) gulvsav i mellemklassen. Den har en skæredybdekapacitet på op til 12-2/8" (311 mm) med en 30" (750 mm) diamantskive. Den er nem at manøvrere og er ideel til små og mellemstore udbedrings- og serviceopgaver til skæring i beton og asfalt.

De opdaterede funktioner omfatter et Poly-V-remdrevsystem til klingeakslen med en automatisk remstrammer, der reducerer vibrationer og øger produktiviteten ved at overføre mere kraft til klingeakslen. Den automatiske remstrammer opretholder konstant tryk på Poly-V-remmen for at give stabile effektniveauer på klingeakslen og eliminerer behovet for manuel spænding af klingeakslens remme. FS 3500 G leveres som standard med en motoromdrejningstæller, timetæller og klingebeskyttelse til vandsikkerhed. Med omdrejningstælleren kan brugeren overvåge motorens omdrejninger pr. minut samt ydeevnen. Timetælleren holder styr på brugstimer i forbindelse med udlejning og også serviceintervaller. Når den aktiveres, slukker klingebeskyttelsen til vandsikkerhed automatisk motoren, hvis vandet går tabt, og forhindrer derved, at klingen overopheder og slår fra. Saven kan også bestilles med et sæt med vandpumpe og lys som ekstraudstyr. FS 3500 G fås med justerbare håndtag, så de passer til brugeren og opgaven.

Alt i alt gør de robuste mekaniske løsninger i FS 3500 G den til et glimrende valg for brugere, der har brug for at udføre mindre opgaver i løbet af en kortere periode. Den perfekte sav at føje til maskinflåden for udlejningsvirksomheder, kommuner eller entreprenører.

Tekniske specifikationer FS 3500 G

• Maks. skæredybde: 12-3/8"/311 mm
  • Klingedybdekontrol: Elektrohydraulisk
  • Maks. klingediameter: 30"/750 mm
  • Spindelstørrelse: 1"/25,4 mm
  • Motorproducent: Kohler
  • Motorkøling: Luft
  • Gearkasse maks. hastighed: 150 f/min/45 m/min
  • Maks. effekt: 37 hk/27,5 kW
  • Effekt ved klingeakslen: 28 hk/21,5 kW
  • Antal ribber på Poly-V-remmen: 25
  • Mål: 55 x 31,5 x 44,6"/1420 x 800 x 1135 mm (L × B × H)
  • Vægt: 923 lb/419 kg

De vigtigste fordele ved FS 3500 G

• Den har en lav vægt og er let at manøvrere og betjene – det afbalancerede design med lav profil gør den nem at håndtere og transportere.
  • Automatisk remstrammer – øger remmens levetid og oppetid. Lave ejeromkostninger.
  • Selvkørende - for nem betjening og komfort. Nedsætter brugertræthed.
  • Pålideligt design – kasserammen er det mest robuste, der er tilgængeligt, og den giver længere levetid til klingeakslen og lejerne.
  • Justerbare håndtag - giver en tættere og mere komfortabel position på skæresiden for nemmere justering og mere lige snit. Håndtagene kan slås sammen i forbindelse med transport.
  • Ny motor - 37 hk/27,5 kW benzinmotor
Fs 3500