Husqvarna gulvsliber klarer 65.000 m2 i Tyrkiet

17-07-2015

I den asiatiske del af Istanbul er et banebrydende indkøbscenter dedikeret til bilentusiaster ved at blive bygget. Og Husqvarnas helt nye fjernstyrede PG 820 RC gulvsliber spiller en fremtrædende rolle i det store projekt.

I nærheden af Sabiha Gökçen internationale lufthavn og Marmarahavet i den østlige del af Istanbul er et enormt seks-etagers indkøbscenter under opbygning. Oto World Asya bliver 95.000 kvadratmeter med alt, der har med biler at gøre – forhandlere af nye og brugte biler, butikker med tilbehør og lydudstyr til biler, dækbutikker, trafikrådgivning, forsikringsselskaber og meget mere.

Til dette projekt blev Atlas 1, den største entreprenør inden for gulvslibning i Tyrkiet, bedt om at gøre det næsten umulige; at slibe og polere 65.000 kvadratmeter betongulve og forvandle dem til højglans showrooms på kun 100 dage. Til opgaven valgte de at bruge fem Husqvarna PG 820 gulvslibere i treholdsskift.

En stærk maskine

Mustafa Kalelioglu er leder af salg og marketing for Cullas Ltd STi, virksomheden, der forhandler Husqvarnas produkter i Tyrkiet. Da han kontaktede Atlas 1 om muligheden for at tilføje den splinternye fjernstyrede PG 820 RC til deres maskinflåde, slog de til.

“PG 820 RC kan køre med et 30% højere niveau end standardmodellen, og da vi havde en stram tidsplan, var det noget vi kunne bruge”, siger Mustafa Kalelioglu.

Det var det første salg af PG 820 RC i Europa, så Joakim Leff-Halstein, Global Product Manager Floor Grinding i Husqvarna, fløj til Istanbul i forbindelse med leveringen.

“Jeg var enormt imponeret over Oto World Asya. Det er et af de største projekter med polering af betongulve, jeg nogensinde har hørt om. Det passede perfekt til vores maskiner og vores HiPERFLOOR™ metode”, siger Joakim Leff-Hallstein.

Arbejdet med PG 820 RC går ikke blot hurtigere. Brugeren oplever også færre begrænsninger.

“Det er hårdt arbejde at betjene en traditionel gulvsliber en hel dag, så selvfølgelig er det nemmere at håndtere den via fjernstyringen. De kom næsten op at slås for at få lov til at betjene RC maskinen”, siger Joakim Leff-Halstein med et smil.

Vækst i Tyrkiet

Husqvarna har været et veletableret varemærke i Tyrkiet i årtier hvad angår skov- og haveprodukter, men produkter til byggebranchen kom først på markedet for syv år siden.

“Vi er kommet langt på meget kort tid. Atlas 1 begyndte at bruge Husqvarnas maskiner for to år siden, og de er for nylig begyndt at arbejde udelukkende sammen med os. At være så aktivt involveret i sådan et kæmpeprojekt som Oto World Asya er en fantastisk reference for os og vil gøre vores arbejde med salg meget lettere i
fremtiden”, siger Mustafa Kalelioglu fra Cullas Ltd STi.

Den overordnede betydning af det tyrkiske marked er også voksende, påpeger Joakim Leff-Hallstein.

“Tyrkiet er et stort og vigtigt marked for os og med en højere vækstrate end mange andre europæiske markeder. Væksten er høj, og der er en masse igangværende og planlagte byggerier. Jeg tror også, det vil vise sig at være vigtigt for vores voksende tilstedeværelse på de mellemøstlige og asiatiske markeder”, siger Joakim Leff-Hallstein.

Mere i vente

Så hvordan klarer Husqvarnas maskiner sig så på byggepladsen? Mustafa Kalelioglu siger, at de ikke kunne være mere tilfredse. Atlas 1s arbejde med Husqvarnas gulvslibere har vist sig at være så effektivt, at de nu er forud for tidsplanen.

“Oprindeligt var entreprenørerne, der bygger indkøbscentret, i tvivl om, hvorvidt vi kunne holde trit med dem, for det var vigtigt, at slibning og polering var koordineret med det igangværende byggeri. Men hvad skete der så? Det var dem, der kom bagud! Nu venter vi på, at byggeteamet åbner flere rum op, hvor vi kan komme i gang med at slibe og polere”.

De vigtigste fordele ved PG 820 RC

• Forøget produktivitet. PG 820 RC giver et højere output, fordi de optimale slibeparametre kan bevares over tid. Dertil kommer flere timers slibning pr. dag, da én person kan betjene maskinen og forberede de næste trin samtidigt.
  • Ensartede og bedre sliberesultater med parameterindstillinger.
  • Dual Drive Teknologi™.
  • Ergonomisk betjening, da brugeren ikke udsættes for maskinens vibrationer og sideværts kræfter.
  • Brugervenlig med intuitivt display med tovejskommunikation med maskinen.
  • Ubesværet transport og læsning med integreret batteri.
  • Oplader batterier fra 1- eller 3-faset.

Indkøbscentret "Oto World Asya" - for bilentusiaster.

Missionen er fuldført takket være fantastisk teamwork.

Remote-controlled efficiency.

Fjernstyret effektivitet.