Når en olympisk arena skal skæres i tusinde stykker

01-08-2016

Da den norske entreprenør Øst-Riv AS fik til opgave at fjerne 10.000 kvadratmeter betongulv i den olympiske arena "Vikingskipet", henvendte de sig til Husqvarna Construction Products.

Projektet

Betongulvet i arenaen skulle fjernes og erstattes pga. lækkende kølerør.

• Samlet arbejdsområde: 10.000 kvadratmeter (skåret i 3x3 meter blokke)
• Skæredybde: 20 cm
• Samlet skærelængde: 8 km
• Arenaen har et avanceret ventilationssystem og er forberedt til motorshows. Derfor var det sikkert at bruge gulvsavene indendørs.

Husqvarna - det naturlige valg

Samarbejdet mellem Husqvarna Construction Products i Norge og entreprenøren Øst-Riv AS går langt tilbage, og Husqvarna var derfor et helt naturligt valg for Øst-Riv for at kunne udføre projektet. Der blev anvendt fire Husqvarna gulvsave (to FS 7000 D, en FS 8400 og en FS 6600), udstyret med vores F 1410 og F 1440 diamantklinger.

"En høj produktionshastighed var altafgørende for dette projekt. Vi havde kun tre uger til at udføre denne kæmpeopgave. Vi klarede den på to!", siger Terje Østdal, project manager hos Øst-Riv AS.

"Betongulvet var kraftigt armeret, og Øst-Riv måtte derfor anvende flere klinger, end de havde regnet med, men både vi og Øst-Riv er meget tilfredse med hastigheden og levetiden for skiverne", siger Frode Findahl, sælger i Husqvarna Construction Products i Norge.
When Norwegian contractor Øst-Riv AS were tasked with removing the 10,000 square metre concrete floor in the Olympic arena